Startdato
Slutdato
Stor matematisk model over fysiske kræfter i vand og vind skal hjælpe Team Damarks sejlere til internationale topplaceringer.
Nye grønne brændstoffer og et mål om at øge ydelsen kan gøre det attraktivt at 3D printe dele af de store fragtskibes motorer.
For at nå regeringens mål om en klimaneutral skibsfart i 2050 har DTU allieret sig med NTU i Singapore. Universiteterne skal udvikle bæredygtige løsninger, der kan slå...
Store containerskibe på op til 400 meters længde skal fremover designes med større sikkerhed for øje. Det skal ske med opdatering af en model, der er udviklet på DTU.
Gas fremstillet af bioaffald og vind kan måske gøre skibstrafikken CO2-neutral. Maersk Line er gået sammen med DTU og kinesiske partnere om at udvikle bæredygtigt brændstof...
Ulrik Dam Nielsens doktorafhandling kaster nyt lys på måling af bølgers energi og den påvirkning et skib er udsat for under sejladsen.
Start-up virksomheden ISEAL Digital fra DTU har lavet en ny løsning, som digitaliserer forseglingen af containere.
Vindmøllelejer bliver jævnligt ramt af en særlig form for skader, white etching cracks (WEC), en type skade som har store omkostninger for industrien. Revnerne opstår i...
Emilio Martínez Paneda fra DTU Mekanik har udviklet en ny model som kan forudsige hvornår og hvordan forskellige materialer vil korrodere under de forskellige miljøpåvirkninger...
For første gang nogensinde er DTU vært for det internationale symposium PRADS, PRActical Design of Ships and other floating structures. Det sker i perioden 4. til 8. september...